PASS

 De flesta av våra pass är 45 minuter och effektiv träningstid.        
 Ett  fåtal pass är väldigt intensiva och därför 30 minuter lång.      

Vi vill ge dig det bästa.
Vi vill ge dig uppmärksamhet.
Vi vill coacha dig att träna rätt och får resultat oavsett vilken nivå du är på.


PILATES
PASS



Vi är en riktig pilatesstudio, fylld med kvalitetsutrustning från GratzPilates.

Reformer
Towers
Cadillac
Pedipole
Wunda Chair
High Chair
Magic Circles

med mera...

 

PILATES MATWORK PILATES MATWORK

Matwork är träning på matta med kroppen som belastning.

Vi har olika typer av matwork, så att du hittar något som passar. 
Hos oss hittar du träningsgrupper som leds av välutbildade tränare och de står upp, går runt och engagerar sig i dig. Du får den hjälp du behöver för att göra övningarna korrekt (för att undvika skador och för att få snabba resultat). 

Bas Pilates Matwork är det grundläggande passet. Tempot är sakta och du behöver inte förkunskaper. 
Power Pilates Matwork är reformer on the mat, fast med hantlar. Med andra ord ett utmanade pass med fokus på styrka och uthållighet, samt kroppskontroll. 
Klassisk Pilates Matwork höjer din puls, tempot är snabbt så du behöver vara bekant med övningarna för att hinna med. Det är den klassiska orignalmattan, som Joe skapade. 
Stretch Pilates Matwork är ett lugnare pass, men som ändå kräver förkunskaper. Som namnet avslöjar är det ett pass som stretchar ut alla muskler du har och även de du inte visste att du hade. 
 

STUDIO MATWORK STUDIO MATWORK

Studio Matwork

Matwork igen? Vad är skillnaden?

På det här passet är ni fyra personer och en tränare. Tränaren frågar hur du mår. Observerar hur du rör dig, korrigerar och hjälper dig med övningarna.

Passet skapas av tränaren, som med sin expertis och kunskap väljer de övningar som passar er just då, samt väljer redskap som hjälper eller stöttar dig i träningen eller utmanar dig. 

SPRINGS WORKOUT SPRINGS WORKOUT

Springs  Workout 

Springs är ofta 30 minuter därför att det är så tufft. Du behöver inte kunna pilates, inom 5 minuter har du mjölksyra ...  Eller kanske inte, vi kan ju inte lova det. Men det är mycket möjligt. Även om du är vältränad. 

Springs är stålfjädrar, och det finns armsprings, legsprings, vilka har olika dimension. Fjädrarna skapar en vibration som direkt får dina djupa muskler att respondera, även de stora muskelgrupperna. 

Springs är vårt muskelbyggarpass.

REFORMER WORKOUT REFORMER WORKOUT

Reformern är basen i klassisk pilates och ger dig snabba resultat.

Det känns annorlunda att träna reformer om du är van vid annan träning. Den är mjuk, tidseffektiv och ger snabba resultat.

Reformerträningen har sin egen koreografi och rutin. Som alltid på våra apparatuspass, är det fyra platser och tränaren instruerar och coachar dig igenom passet. 

Du bygger smidighet, styrka och kontroll.

Börja gärna med en introduktion, med personlig träning eller något introduktionspass.  Även om du tränat pilates på annat håll eller är van att träna bör du börja med Reformer 1, så att du får med dig grunderna och eftersom utrustningen kan variera i olika pilatesstudios.

 

TOWER WORKOUT TOWER WORKOUT

Tower  Workout 
Vad är en Tower? Ja, så svårt att förklara i några meningar.. Snälla, kom och prova!

Som alltid med redskap är det fyra platser och på tower-träning är det öppen nivå. Din tränare frågar hur du mår och hittar någon gemensam nämnare i gruppen. Träningen anpassas till det som ni behöver fokusera på just idag.

Detta ställer naturligtvis höga krav på tränaren.

Towerträning kan hjälpa dig att få en djupare connection med dina muskler. Det är muskelterapi och känns som om man gått på en massagebehandling. Det är hållningsträning. Det är superskönt!! 
 


MÅ BRA PASS

Här hittar du de mjuka passen, som passar dig om du har ont.
Mjuk Rulle
Mjuk Yoga
Rehab Ryggträning

 

Mjuk Foamroller Mjuk Foamroller

Mjuk Rulle

Mjuk stabiliseringsträning på foamroller. Du stärker de djupa musklerna och  passar dig som har ont i ryggen, spänninsrelaterad värk eller haft en stressad dag.
Passet avslutas med stretch och avslappning. 

Mjuk Yoga Mjuk Yoga

Mjuk Yoga

Mjuk rörlighetsträning med mindfulness. 
Andning i övningsrörelserna, flöde och blodgenomströmning.

Du kommer att känna dig avslappnad, balanserad och närvarande.  Du landar i dig själv. 
 

Rehab Ryggträning Rehab Ryggträning

Rehab Ryggträning

Ibland är pilates inte det bästa att börja med. När du har skador, smärta eller problem som behöver uppmärksamhet är rehab ryggträning att rekommendera.
Våra erfarna tränare hjälper dig att hitta rätt i träningen.

Vi har gett rabatt på passet eftersom skador brukar ge effekt även i plånboken. 

Observera att det inte är fysioterapi. Det är steget efter din fysioterapi eller skadeförebyggande träning.


FYSIOPASS

TRX Easy
TRX Challenge

Funktionell cirkelträning med puls

 

TRX WORKOUT TRX WORKOUT

TRX Easy/TRX Challenge

TRX är Total body Resistance Exercise och är en träningsform där man utnyttjar sin egen kroppsvikt för att träna styrka, smidighet, balans och kondition genom att använda ett speciellt remsystem för att göra olika övningar.

På marknaden finns olika märken och på Sportspilates har vi TRX® Suspensionstränare Pro.

TRX tränar hela kroppen och det smarta är att man kan anpassa alla TRX-övningar så att de blir mer eller mindre jobbiga.

TRX Easy är baspasset och Challenge för dig som vill ha utmaning. 

Tuff Rulle Tuff Rulle

Tuff Rulle 

Foamroller-träning med fokus på styrka, rörlighet och kontroll. 
Som namnet indikerar är passet en tuffare kusin till Mjuk Rulle. 

Functionell Functionell

Funktionell cirkelträning med puls
Vi värmer upp kroppen, och kör sedan intervallträning. 


DANSPASS

Ballet Barre Workout
UpBeat Barre Workout

Ballet Barre workout Ballet Barre workout

Ballet Barre Workout

Det här passet är också ett pass för dig som är skadad eller har ont.  Eller är stressad... eller gravid.. Eller kanske bara vill ha en ursnugg hållning. 

På det här passet tränar vi de grundläggande balletstång/balletbarre-övningarna till lugn och skön musik, i ett lugnt tempo och i avslappnad miljö.

Vi använder djupandningsteknik kombinerat med effektiva rörelser. 
 

Disco Barre Workout Disco Barre Workout

UpBeat Barre Workout

Passet med fart i, svett, mjölksyra och dansglädje.

Högt tempo i musiken och std